Aktualności
ZAPYTANIE OFERTOWE na przeprowadzenie szkoleń „z zakładania i prowadzenia PES/PS” dla uczestników i uczestniczek projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” Nr FEPD.08.03-IZ.00-0005/23
Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa. Zakres zadań trenerskich obejmuje przeprowadzenie 18 szkoleń z zakresu zagadnień związanych z zakładaniem i prowadzeniem PES/PS. Każde szkolenie obejmuje 16 godzin dydaktycznych (2 dni po 8 godzin). Odbiorcami szkoleń będą przedstawicielki i przedstawiciele przedsiębiorstw społecznych (PS), podmiotów ekonomii społecznej (PES), bądź grup inicjatywnych osób fizycznych lub osób prawnych (śr. 10, max 15 osób na szkolenie).
Szkolenie ma na celu wprowadzenie do tematu przygotowania, założenia i prowadzenia PES, w tym: opracowywanie biznesplanu, prowadzenia działalności statutowej, marketing, księgowość, budowanie zespołu, reintegracji, prawa i obowiązki pracownicze, współpraca z wolontariuszami.
Szkolenie ma prowadzić do zdobycia kompetencji i zagwarantować uczestnikom/uczestniczkom uzyskanie minimum wiedzy niezbędnej do założenia i prowadzenia PES. Ostateczny zakres merytoryczny szkolenia oraz ostateczna liczba szkoleń będzie uzależniona od rzeczywistych potrzeb uczestników i uczestniczek projektu ustalonej przez Zmawiającego, a Zamawiający odpowiednio wcześniej powiadomi o tym Wykonawcę. Przykładowe tematy zawarte w programach w/w szkoleń:
- Podstawy prawne zakładania PES (Formy prawne PES w Polsce; Rejestracja w KRS, Wymogi formalne i dokumentacja);
- Ustawa o działalności Pożytku Publicznego i o Wolontariacie;
- Statut najważniejsze zapisy i zasady przygotowywania;
- Biznesplan (Wprowadzenie do tematyki PES; Misja i cele PES; Różnice między PS a tradycyjnym PES; Tworzenie biznesplanu; Analiza rynku i ocena potrzeb sektora publicznego; Definiowanie wizji i misji przedstawicieli; Określenie celów krótko- i długoterminowych; Analiza SWOT; Plan operacyjny: strategia organizacyjna, zasoby ludzkie, procesy);
- Wolontariat praca z wolontariuszami, prawa i obowiązki;
- Strategia marketingowa (Badanie rynku i identyfikacja grup docelowych; Narzędzia marketingowe i promocja; Tworzenie planu marketingowego; Socialmedia i marketing internetowy);
- Źródła finansowania PES (granty, dotacje, darowizny, zbiórki, spadki, działalność odpłatna …)
- Zasady księgowości i rachunkowości (Podstawy rachunkowości i sprawozdawczości finansowej; Systemy księgowe i programów do prowadzenia księgowości; Obowiązki podatkowe PES; Zarządzanie finansami PES);
- Praktyczne warsztaty i case study Warsztat z tworzenia biznesplanu (Praca w grupach nad własnymi projektami; Konsultacje z trenerami; Prezentacje i omówienie wyników); Case study z PES Analiza sukcesu i porażki PES;
- Dyskusja na temat najlepszych praktyk,
- Wnioski i rekomendacje;
Szczegóły w załączniku:
Startuje nabór do projektu GREENowacje. Można otrzymać grant do 120 000 zł na zieloną innowację
Masz pomysł na lepsze miasto, czystsze powietrze, transport bez spalin, zieloną przestrzeń, edukację klimatyczną albo działania na rzecz zwierząt? Teraz możesz przekuć go w konkretne rozwiązanie - ruszył nabór do ogólnopolskiego projektu GREENowacje - Inkubatora Zielonych Innowacji, w ramach którego można zdobyć grant w wysokości nawet do 120 000 zł na realizację autorskiego pomysłu na zieloną zmianę.
Projekt jest skierowany do osób, które chcą tworzyć innowacje społeczne wspierające zieloną transformację. W szczególności do zespołów - formalnych i nieformalnych - liczących minimum dwie osoby, pochodzących z różnych środowisk, np.: edukacyjnego, społecznego, naukowego, biznesowego czy samorządowego. Liczy się gotowość do działania i pomysł, który odpowiada na realne wyzwania środowiskowe i społeczne.
Zgłoszenia można przesyłać do 20 sierpnia 2025 roku, do godziny 23:59.
Od pomysłu do gotowego wniosku - bezpłatne spotkania online
Dla osób zainteresowanych udziałem w projekcie przygotowano cykl trzech bezpłatnych spotkań online. Każde z nich to inny etap pracy nad pomysłem - od inspiracji, przez rozwój koncepcji, aż po wypełnienie wniosku aplikacyjnego.
Pierwsze spotkanie odbędzie się 29 lipca o godz. 17:00 i będzie poświęcone inspiracjom - zielonym rozwiązaniom, które działają w miastach i społecznościach. O swoich doświadczeniach opowiedzą Adam Pulit i Adam Lewandowski ze Związku Miast Polskich, a na pytania dotyczące aplikowania odpowie Kinga Długa - ekspertka Inkubatora Zielonych Innowacji.
Drugie spotkanie zaplanowano na 5 sierpnia o godz. 17:00. To praktyczny warsztat, podczas którego uczestnicy będą rozwijać swoje pomysły z pomocą eksperta ds. innowacji społecznych - dr. Marcina Bielickiego z SENSE Innowacje.
Trzecie spotkanie odbędzie się 7 sierpnia o godz. 17:00 i skupi się na kwestiach formalnych - wypełnianiu formularza zgłoszeniowego i przygotowaniu tzw. karty innowacji. Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie przygotować dokumenty aplikacyjne.

Co można zyskać?
Projekt GREENowacje oferuje wybranym zespołom:
- bezzwrotny grant do 120 000 zł na wdrożenie zielonej innowacji,
- wsparcie eksperckie na każdym etapie pracy nad projektem,
- udział w warsztatach i konsultacjach,
- możliwość upowszechnienia swojej innowacji - w tym produkcję materiałów promocyjnych, udział w konferencjach czy tworzenie prototypó
Program podzielony jest na kilka etapów. W pierwszym z nich - preinkubacji - wybrane zespoły dopracowują swój pomysł, poznając potrzeby użytkowników i ucząc się, jak tworzyć innowacje społeczne. Następnie, w fazie inkubacji, zespoły rozwijają prototypy i przygotowują się do wdrożenia. Najlepsze rozwiązania zostaną upowszechnione w kolejnych działaniach projektu.
Jakie pomysły mają szansę?
Do udziału w projekcie mogą zgłaszać się osoby i zespoły z pomysłami mieszczącymi się w jednym z trzech obszarów tematycznych:
- Zielone kompetencje- edukacja klimatyczna, doradztwo zawodowe, kwalifikacje na rzecz zielonej gospodarki.
- Świadomość i postawy- kampanie edukacyjne, działania lokalne, budowanie postaw proekologicznych.
- Lepsze życie i otoczenie- usługi i produkty poprawiające jakość życia, ograniczające koszty transformacji dla mieszkańców, wspierające lokalne społeczności.
Każda zgłoszona innowacja powinna mieć modelowy charakter - być na tyle uniwersalna i dopracowana, aby mogła być wdrożona przez inne organizacje lub instytucje.
Nabór trwa
Pierwszy nabór do projektu GREENowacje potrwa od 28 lipca do 11 sierpnia 2025 roku. W jego ramach zostanie wyłonionych minimum 30 zespołów, które przejdą do etapu preinkubacji.
Agencja Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach ogłasza zapytanie ofertowe dot. Stoiska wystawienniczego wraz z wyposażeniem na potrzeby realizacji projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” Nr FEPD.08.03-IZ.00-0005/23 dofinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027 w ramach Osi Priorytetowej VIII: Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego, Działania 8.3 Zwiększenie aktywności społeczno-zawodowej.
- PRZEDMIOT OFERTY
- Namiot / stragan szybkiego montażu, zadaszenie i ścianki w kolorze pomarańczowym, konstrukcja po rozstawieniu o wymiarach 3m x 3m
Specyfikacja stelaża:
- noga zewnętrza okrągła – Ø 35-40 (grubość ścianki minimum 1,2 mm)
- wkład nogi okrągły – Ø 30-35 (grubość ścianki minimum 1,2 mm)
- owal w dachu (szabla) – grubość ścianki minimum 1 mm
Waga stelaża – 35-42 kg, waga poszycia 7-10 kg.
- Baner jednostronny na tkaninie flagowej z oczkowaniem dookoła w wymiarach 300 x 200 cm
- Stolik dziecięcy dopuszczone do użytkowania przez dzieci w wieku 3-7 lat o wymiarach 70-80 cm długości x 50-60 cm szerokości x 40-50 cm wysokości z możliwością demontażu nóg bądź złożenia do transportu/ przechowywania, materiał wykonania drewno lub tworzywo sztuczne
- 4 krzesełka dziecięce z oparciem dopuszczone do użytkowania przez dzieci w wieku 3-7 lat o wymiarach siedziska 26-32 cm głębokość x 26-32 cm szerokość x 28-32 cm wysokości siedziska z możliwością demontażu nóg bądź złożenia do transportu/ przechowywania, materiał wykonania drewno lub tworzywo sztuczne
- rollup standard 85 cm szerokości
- 2 flagi (flayery) z podstawami metalowymi do ustawianiu na twardych powierzchniach oraz ze szpikulcami do trawników (stelaż, wydruk, płyta do ustawiania, szpikulec do wbijania)
- 2 krzesła wysokie / hookery / taborety z oparciem siedzisko i oparcie drewniane (sklejka) rama metalowa, wraz z podnóżkiem o wymiarach siedziska 30-36 cm głębokość x 30-36 cm szerokość x 60-65 cm wysokości siedziska, całość w kolorze czarnym
- Stół składany cateringowy/ walizkowy, o wymiarach po rozłożeniu 180 cm długości x 60 – 80 cm szerokości x 70-80 cm wysokości z możliwością złożenia do transportu/ przechowywania, materiał wykonania blatu tworzywo sztuczne, nogi z metalu, wraz z pokrowcem materiałowym do naciągnięcia na stół w kolorze pomarańczowy
- 4 krzesła składane z oparciem o wymiarach siedziska 26-32 cm głębokość x 26-32 cm szerokość x 28-32 cm wysokości siedziska z możliwością złożenia do transportu/ przechowywania, materiał wykonania drewno ewentualnie siedzisko z miękkim wypełnieniem, w kolorze czarnym lub szarym
- Stół koktajlowy, okrągły składany wysoki stół z tworzywa sztucznego bądź drewna z metalowymi nogami składanymi krzyżowo, o wymiarach 45-50 cm średnicy x 100-120 cm wysokości z możliwością złożenia do transportu/ przechowywania, wraz z pokrowcem materiałowym do naciągnięcia na stół w kolorze pomarańczowy
Szczegóły w załączeniu
Szkolenie Grup Inicjatywnych – II tura
W sierpniu odbędzie się drugi cykl szkoleniowy dla członków grup inicjatywnych planujących utworzenie miejsc pracy w Podmiotach Ekonomii Społecznej przy wsparciu finansowym na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy.
Oferowane wsparcie finansowe:
- stawka jednostkowa na utworzenie miejsca pracy – 35 212 zł na jedno miejsce pracy (maksymalnie 10 miejsc pracy)
- stawka jednostkowa na utrzymanie miejsca pracy – 32 400 zł dla pełnego etatu w okresie 12 miesięcy (maksymalnie 10 etatów)
Terminy szkoleń:
- 4-5.08.2025 r.
- 6-7.08.2025 r.
- 11-12.08.2025 r.
- 13-14.08.2025 r.
- 18-19.08.2025 r.
- 25-26.08.2025 r.
Zainteresowane osoby i podmioty zapraszamy do zgłaszania grup inicjatywnych do udziału w projekcie. Szczegółowe informacje w biurze OWES, ul. Noniewicza 42A, 16-400 Suwałki i
Po zakończeniu cyklu szkoleń rozpocznie się nabór biznesplanów.
Agencja Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach ogłasza zapytanie ofertowe dot. Obsługi prawnej beneficjentów Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach na potrzeby realizacji projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” Nr FEPD.08.03-IZ.00-0005/23 dofinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027 w ramach Osi Priorytetowej VIII: Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego, Działania 8.3 Zwiększenie aktywności społeczno-zawodowej.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.
Szczegóły w załączniku.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Agencja Rozwoju Regionalnego „ARES” S.A. w Suwałkach ogłasza zapytanie ofertowe dot. Stoiska wystawienniczego wraz z wyposażeniem na potrzeby realizacji projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Suwałkach” Nr FEPD.08.03-IZ.00-0005/23 dofinansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027 w ramach Osi Priorytetowej VIII: Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego, Działania 8.3 Zwiększenie aktywności społeczno-zawodowej.
- PRZEDMIOT OFERTY
- Namiot / stragan szybkiego montażu, zadaszenie i ścianki w kolorze pomarańczowym, konstrukcja po rozstawieniu o wymiarach 3m x 3m
Specyfikacja stelaża:
- noga zewnętrza okrągła – Ø 35-40 (grubość ścianki minimum 1,2 mm)
- wkład nogi okrągły – Ø 30-35 (grubość ścianki minimum 1,2 mm)
- owal w dachu (szabla) – grubość ścianki minimum 1 mm
Waga stelaża – 35-42 kg, waga poszycia 7-10 kg.
- Baner jednostronny na tkaninie flagowej z oczkowaniem dookoła w wymiarach 300 x 200 cm
- Stolik dziecięcy dopuszczone do użytkowania przez dzieci w wieku 3-7 lat o wymiarach 70-80 cm długości x 50-60 cm szerokości x 40-50 cm wysokości z możliwością demontażu nóg bądź złożenia do transportu/ przechowywania, materiał wykonania drewno lub tworzywo sztuczne
- 4 krzesełka dziecięce z oparciem dopuszczone do użytkowania przez dzieci w wieku 3-7 lat o wymiarach siedziska 26-32 cm głębokość x 26-32 cm szerokość x 28-32 cm wysokości siedziska z możliwością demontażu nóg bądź złożenia do transportu/ przechowywania, materiał wykonania drewno lub tworzywo sztuczne
- rollup standard 85 cm szerokości
- 2 flagi (flayery) z podstawami metalowymi do ustawianiu na twardych powierzchniach oraz ze szpikulcami do trawników (stelaż, wydruk, płyta do ustawiania, szpikulec do wbijania)
- 2 krzesła wysokie / hookery / taborety z oparciem siedzisko i oparcie drewniane (sklejka) rama metalowa, wraz z podnóżkiem o wymiarach siedziska 30-36 cm głębokość x 30-36 cm szerokość x 60-65 cm wysokości siedziska, całość w kolorze czarnym
- Stół składany cateringowy/ walizkowy, o wymiarach po rozłożeniu 180 cm długości x 60 – 80 cm szerokości x 70-80 cm wysokości z możliwością złożenia do transportu/ przechowywania, materiał wykonania blatu tworzywo sztuczne, nogi z metalu, wraz z pokrowcem materiałowym do naciągnięcia na stół w kolorze pomarańczowy
- 4 krzesła składane z oparciem o wymiarach siedziska 26-32 cm głębokość x 26-32 cm szerokość x 28-32 cm wysokości siedziska z możliwością złożenia do transportu/ przechowywania, materiał wykonania drewno ewentualnie siedzisko z miękkim wypełnieniem, w kolorze czarnym lub szarym
- Stół koktajlowy, okrągły składany wysoki stół z tworzywa sztucznego bądź drewna z metalowymi nogami składanymi krzyżowo, o wymiarach 45-50 cm średnicy x 100-120 cm wysokości z możliwością złożenia do transportu/ przechowywania, wraz z pokrowcem materiałowym do naciągnięcia na stół w kolorze pomarańczowy
Szczegóły w załączeniu
No file for previewing foundZakończyła się I tura naboru biznesplanów. Komisja oceny Bizens Planów nie miała łatwej pracy.
Zostało złożonych 21 biznesplanów, z czego 3 Grupy Inicjatywne wycofały swoje wnioski przed oceną formalną.
Po ocenie formalnej 4 podmioty zostały odrzucone, jako nie spełniające wymagań konkursowych.
Komisja Oceny Biznesplanów oceniła 14 wniosków z czego ocenę pozytywną otrzymało 12 ofert.
|
Lp |
Nazwa podmiotu/ GI |
ocena formalna |
Przyznane wsparcie |
Łącznie |
|
|
1 |
SISG |
pozytywna |
Tak |
95 |
|
|
2 |
Ekosejny |
pozytywna |
Tak |
92,5 |
|
|
3 |
NOBIS |
pozytywna |
Tak |
88 |
|
|
4 |
Pro Sudovia |
pozytywna |
Tak |
88 |
|
|
5 |
Macierzanka |
pozytywna |
Tak |
87,5 |
|
|
6 |
Halinart |
pozytywna |
Tak |
87,5 |
|
|
7 |
Fundacja Simul |
pozytywna |
Tak |
85,5 |
|
|
8 |
SPEC |
pozytywna |
Tak |
83,5 |
|
|
9 |
Monia Sprząta |
pozytywna |
Tak |
82 |
|
|
10 |
Smaki Podlasia – Spichlerz Suwalszczyzny Sp. z o.o. non profit |
pozytywna |
Tak |
79,5 |
|
|
11 |
Fabryka Smaku |
pozytywna |
Tak |
76,5 |
|
|
12 |
Klimat Tworzą Ludzie |
pozytywna |
Tak |
76 |
|
|
13 |
Fundacja Nowe Oblicze |
pozytywna |
Nie |
68 |
|
|
14 |
Rice Soul |
pozytywna |
Nie |
43,5 |
|
|
15 |
Społeczność w działaniu |
negatywna |
Nie |
nd. |
|
|
16 |
Razem dla społeczności |
negatywna |
Nie |
nd. |
|
|
17 |
Daniel Halicki |
negatywna |
Nie |
nd. |
|
|
18 |
Żukowski Karol |
negatywna |
Nie |
nd. |
|
|
19 |
Instalator24 |
Wycofano wniosek |
Nie |
nd. |
|
|
20 |
IT Move |
Wycofano wniosek |
Nie |
nd. |
|
|
21 |
Melodia |
Wycofano wniosek |
Nie |
nd. |

Od 16.05.2025 r. OWES w Suwałkach rusza z pierwszą turą naboru biznesplanów na utworzenie stanowisk pracy w przedsiębiorstwach społecznych. Nabór i ocena biznesplanów odbywać się będzie zgodnie z regulaminem „udzielania wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsca pracy w przedsiębiorstwie społecznym" dostępnym na naszej stronie w zakładce dokumenty.
Na początku maja odbędzie się pierwszy cykl szkoleniowy dla grup inicjatywnych planujących utworzenie miejsc pracy w przedsiębiorstwach społecznych oraz skorzystanie ze wsparcia na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy.
Fundacja "Sokólski Fundusz Lokalny" tworzy bazę organizacji pozarządowych do promocji Programu Równych Praw z Federacji Funduszy Lokalnych, których jest członkiem. Więcej informacji można przeczytać:
Czytaj więcej Sokólski Fundusz Lokalny i Program Równych Praw